piątek, 17 marca 2017

keks bez tłuszczu (biszkoptowy)

Przepis ten pochodzi z książki mojej babci. Jest to lżejsza wersja tradycyjnego keksu. Jako miłośniczka ciasta biszkoptowego od razu zapragnęłam go zrobić i oto jest,  i wyszedł pyszny. U mnie cięższe daktyle raczej opadły na dno ale za to orzechy i morele pozostały wyżej. Niestety nie zdążyłam zrobić lepszego zdjęcia bo zostało zjedzone

150 g mąki
150 g cukru
3 jajka
pół łyżeczki proszku do pieczenia
150 g bakalii ( orzechów, rodzynek, migdałów, daktyli,morele pełna dowolność)

Jajka ubij z cukrem i dodaj mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Dokładnie wymieszaj. Dodaj drobno pokrojone i oprószone mąką bakalie. Delikatnie wymieszaj. Przełóż na blaszkę posmarowaną masłem i posypaną mąką. Piecz w 180 stopniach około 30 minut do suchego patyczka.

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz