poniedziałek, 6 marca 2017

Sernik na jogurcie greckim

Przepis jest przerobioną wersją sernika ze strony 'przepisy Joli''. Zmniejszyłam ilość składników i wydłużyłam czas pieczenia . Pierwszy raz piekłam sernik. Niestety opadł ale nadrabia to smakiem. Jest bardzo delikatny i gładki.  Złoty z wierzchu. Szybko znika.


400 g jogurtu greckiego
2 jajka
0,5 szklanki cukru( mniej jeśli budyń jest z cukrem)
0,5 łyżki cukru waniliowego
1/4 szklanki oleju
45 g budyniu
herbatniki do wyłożenia blachy 20 na 20 cm około 12 herbatników (mogą być dowolne ja użyłam kakaowych)

Żółtka oddziel od białek. Z żółtek zrób kogiel - mogiel. Dodaj olej jogurt, budyń w proszku i 1/4 szklanki cukru. Dobrze zmiksuj. Białka ubij z  pozostałym cukrem. Piane dodaj do pozostałych składników. Delikatnie wymieszaj. Przygotuj formę posmaruj ją masłem obsyp mąką i wyłóż herbatnikami. Wlej ciasto. Wstaw do nagrzanego na 180 stopni piekarnika i piecz około 50 minut bez termoobiegu. Pozostaw w piekarniku do wystygnięcia.
Smacznego

1 komentarz: